Oleh: budisulis | 6 Juni, 2011

Asean Scholarship 2012 Dibuka Lagi!

The ASEAN Scholarships for Indonesia is tenable for 4 years leading to the award of the Singapore-Cambridge General Certificate of Education Advanced (GCE A) Level (or equivalent) certificate.

The Scholarship is for studies in selected Singapore schools from Secondary Three to Pre-University Two and is renewed annually, subject to the satisfactory performance of the scholar.

Students from Indonesia are welcome to apply for the ASEAN Scholarships for Indonesia to enter Singapore schools at the Secondary Three level. Candidates who are not short-listed for the scholarships will be considered for the Merit Awards.
Eligibility

Students who meet the following criteria are invited to apply for the scholarship:

* Nationals of Indonesia
* Born between 1995 to 1997
* Sat for 2011 SMP 3 National Final Evaluation Examination (UAN) and have done consistently well in school

Any dates given below are tentative and are subject to changes.
Activity Date
Application Period 4 June to 1 July 2011
Selection Test August 2011
Selection Interview September 2011
Award of Scholarship October 2011
Arrival of Scholar in Singapore November 2011
Candidates short-listed for the selection test/interview will be notified a week before the selection test/interview dates. We regret that only short-listed candidates will be notified.

Application Procedures
Applicants are to apply on-line by using the online application system.
If you encounter difficulties in the online application system, you may contact our customer service centre at +65 6872 2220.

Important Note
All applicants are required to submit certified copies of the following items directly to the Singapore Ministry of Education before the closing date, 1 July 2011:

(i) Birth Certificate;
(ii) Identity Card / Passport (if any); and
(iii) SMP 3 UAN Examination Result Slip

ASEAN Scholarships for Indonesia / (Online application number if any)
Ministry of Education
School Placement and Scholarships Branch
Level 3, Podium Block,
1 North Buona Vista Drive
Singapore 138675

Original documents that are not in English must be translated; the translations must be accompanied by a photocopy of the original documents. Please do not send any original documents. Kindly note all online applicants must indicate their online application number on all supporting documents.

All applications and supporting documents should reach the Singapore Ministry of Education before the closing date, 1 July 2011.

Test and Interview Cities

* Jakarta
* Medan
* Surabaya
* Singapore

Note: Medan and Singapore may be used as Test / Interview Centres if there are sufficient candidates.

Interested candidates please submit application online at Asean Scholarship

Terms and Conditions

1. Allowance of S$2,200 (Secondary) / S$2,400 (Pre-University) per annum with hostel accommodation
2. Settling-in allowance of S$400 (once only)
3. Economy class air passage to Singapore and back to home country upon completion of course
4. Waiver of school fees (excluding miscellaneous fees)
5. Waiver of GCE O-Level and A-Level examination fees (once only, if applicable)
6. Subsidised medical benefits and accident insurance cover
7. Bridging courses (if applicable, in Singapore before start of course)
8. There is no bond attached to the scholarship


Responses

  1. #Alfred Datui: maaf saya jg tdk tahu, tdk mengikuti perkembangan terakhir.

  2. Mas Budi, pengumuman tahun 2012 beasiswa ini udah keluar yah?
    kok anak kami belum mendapatkan e-mail dari pihak Singapur
    kalau mas Budi udah yakin ad balasannya, tolong beritahu saya, kami d sini bimbang

  3. #Lya: lihat lagi persyaratannya. Untuk informasi selanjutnya agar menghubungi pihak berwenang. Topik ini saya tutup, tidak menerima komentar lagi. Thx

  4. kalo apply buat smp bisa ngga?

  5. mas budi, anak saya juga akan mencoba utk thn 2012. Blh saya minta no hp nya untuk konsultasi lebih lanjut ?

  6. #Komang: ok, sy emailkan.

  7. Mas Budi, boleh saya minta no HPnya, saya mau konsultasi masalah Asean Scholarship buat anak kami secara lebih detail. Terima kasih mas.

  8. #Nilayanti: biasanya pendaftaran sktr bulan Juni-juli. Coba rajin2 lihat situsnya. Semua informasi kengkap disitu.

  9. SAYA MINTAK NO ASEAN SCHOLARSHIP DONG
    KAPAN LAGI DI BUKA PENDAFTARANYA

  10. gimana ya cara nya mendaftar asean scholarship
    aku ingin sekali tapi kapan ya di adakan dimedan
    dan no siapa mau di hubungi kalau ada tes….
    binggung….

  11. #Niken Budiarti: Untuk tahun ajaran 2012 penerimaan sudah lewat, karena di Singapore Januari tuh sudah mulai masuk kuliah. Beasiswa sudah termasuk living cost.

  12. slamat siang mas. untk 2012 belum dibuka ya pendaftarannya. itu utk sma dan kuliah ya. apakah full beasiswa atau ada biaya bulanan yg harus kita tanggung. saya baru tahu beasiswa ini sejak 2 thn lalu dari Kompas. kalau boleh nyuwun emailnya. Tq

  13. #Lachica: maksudnya kelas 3 yg telah UAN di 2011, atau yg sdh UAN thn lalu dg umur maksimal 16 thn.

  14. I’m losing it T.T I think the student have to giving the final examinatioin as the condition. But it 2012 right?

  15. dalam persyaratan, harus memberi hasil UAN ? bukankah UAN itu tahun 2012 yaa..
    atau kelas 3 yang akan menghadapi UAN ?

  16. #Hany: Maaf saya tdk tahu, coba tanya ke panitianya langsung.

  17. mas , tolong info nya kapan tgl pemanggilan interviu scholarship singapore setelah tes di hotel mulia bulan agustus kemaren?

  18. #Anin: kayaknya sdh gak bisa, tp kalau penasaran coba aja.

  19. jika saya ingin mendaftar sekarang bisa tidak ya… saya telat untuk melihat info ini tetapi saya ingin sekali dapat beasiswa ke spore

  20. #Mama Fikri: Selamat, mudah2an lolos. Amin.

  21. #Fredy: ada tuh, anaknya Mama Fikri.

  22. Anak saya sudah dapat undangannya via e-mail tanggal 4 Agustus yang lalu. Surat per-pos tanggal 10 Agustus. Testnya tanggal 19 Agustus 2011 di Hotel Mulia Senayan. Mohon doanya yaa…🙂

  23. Mas,,,mo nanya donk,,,Apa sudah ada yg dapat panggilan buat testnya,,katanya di bln Agustus 2011…

    Thx ya

  24. #Benny: Silakan lihat di: http://www.moe.gov.sg/education/scholarships/asean/malaysia/preuone/ Tapi sekarang ini pendaftaran sdh ditutup.

  25. Wah bagus tuh, kebetulan anak saya baru lulus smp. kasih tau tehnis cara daftarnya dong.

    Tks ya


Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

Kategori

%d blogger menyukai ini: